Korinthië en Semili - Reisverslag uit Korinthe, Griekenland van Marco & Ronnie - WaarBenJij.nu Korinthië en Semili - Reisverslag uit Korinthe, Griekenland van Marco & Ronnie - WaarBenJij.nu

Korinthië en Semili

Door: ossenaren

Blijf op de hoogte en volg Marco & Ronnie

31 Augustus 2014 | Griekenland, Korinthe

Vrijdag 29-08-2014

Deze ochtend vertrekken we naar Oud-Korinthië.
Weer door enkele tolpoorten € 2,80, € 5,40, en € 4,60
Totaal € 12,80… En dan nog zeggen dat Griekenland failliet is… Dacht het niet.

Toen we vanaf Volos naar Athene reden, waren we ook al ruim € 50,- kwijt…
Dus geld is er nog steeds in Griekenland.
Maar goed… We hadden een plaats gevonden in Oud-Korinthië bij “Camper-Stop”.
Er waren nog 3 campers aanwezig, maar die vertrekken over een uur of 2.
Naast ons staat een camper, met Nieuw-Zeelanders erin, ze hadden de camper gekocht in Engeland, en toeren 2,5 maand door Europa.
En ook die vertrekken zo meteen, we raken aan de praat, gisteren moest het hier 44 graden geweest zijn !!!
We hebben het over Athene, of we nog een leuke plek wisten… uiteraard… en bevelen ze de camping aan waar we net vandaan komen, met zwembad! Wel… De keuze is voor hun al snel gemaakt. Waarschijnlijk zijn de hoge temperaturen hier, van maar liefst 44 graden, genoeg geweest, en zijn ze toe aan een zwembad.

En daar staan we dan… In ons uppie!
En het wordt middag… de temperatuur loopt op… 40 graden ! met een stevige bries. De luifel kan niet uit gedraaid worden i.v.m. de harde wind.
We doen dan ook echt helemaal niets !!!
De middag verloopt langzaam, maar tegen 17.00uur gaat het weer een beetje, Ronnie is even wandelen… Waar haalt hij het vandaan… En komt later weer terug. Leuk dorpje, kerkje, winkels, en taveernes… Mhh dat laatste spreekt me wel aan…
Tegen 18.00uur lopen we weer richting het dorp, winkeltjes kijken, en zodra je maar een stap binnen zet, staan de verkopers al bij je, en proberen je van alles aan te smeren, olie-lampjes, onderzetters… nou ja, cru gezegd… TROEP.
Souvenir winkeltjes in overvloed… de honden hier hebben ook een lui leventje, ze blijven gewoon liggen midden op straat, toeteren en dan staan ze vermoeid op, om plaats te maken voor de auto.
We pikken een terrasje… € 1,50 voor de Coca-Cola en € 2,50 voor een halve liter Heineken.
€ 4,- zijn we kwijt, inclusief de prachtige uitzicht op de tempelruïnes.
Tegen 21.00 uur lopen we weer terug, tijd om te gaan eten.
Op de terug weg komen we nog een heel leuk klein hondje tegen wat zit te keffen achter een hek… oh leuk roept Ronnie, en nog voor ik kan roepen “AFBLIJVEN” geeft ie de hond een aai…. HAP ! Blaffende honden bijten toch niet zegt ie… Nee, inderdaad… maar keffende honden bijten wel, antwoord ik!!!
Een klein hondje, met zeer scherpe tandjes…
Ik kom niet meer bij van het lachen, terwijl Ronnie beteuterd naar zijn hand kijkt. Ach, een beetje bloed, als die hond maar geen hondsdolheid heeft, zeg ik nog lachend…
En weer kijkt ie naar zijn hand… ik zie hem denken…

We zijn weer bij de camper, eten… en duik de camper in, om een lekker maaltje te maken.
Aardappelpuree, worteltjes, en een flinke lap vlees… Smakelijk !!!
Nog ff tv kijken en rond 23.45 uur naar bed.
Oh ja, Griekenland loop een uur voor op Nederland, dus om 22.45 ging ik naar bedje toe.

Zaterdag 30 augustus 2014

08.00 uur… Tijd om koffie te zetten. Hond even uitlaten… Die weer alle kanten oploopt.
Vandaag doen we niks, vanavond weer…
Dadelijk ff snel een wasje doen… En tv kijken.
Tegen de avond gaan we het “dorp” in, even iets grieks eten…
Souvlaki, Tzaziki, en een griekse salade…
Lekker… daar waren we aan toe.

Boy’ke heeft ook lekkere trek… maar zodra hij iets krijgt, komen de katten al op ons af, en bedelen of het leven ervan af hangt.
Helaas, ze krijgen een stukje kaas, maar dat is blijkbaar niet genoeg…
We besluuiten om weer te gaan, hond op de grond… en …. ATTACK !!!
De katten besluiten boy’ke gezamenlijk aan te vallen !
Boy'ke begint te piepen, en te krijsen... Snel tillen we boy’ke op, geef een trap naar de kat, en blazen de aftocht…
Weer wat geleerd, boy’ke niet zomaar neer zetten… de held zit te bibberen in de armen… ocherm….
Ons 14 jarige Yorkie, komt niet meer bij van het schibbelen…
Terug naar de camper…

Zondag 31 augustus 2014

08.45 uur.
Vandaag naar Korinthië even naar het kanaal kijken,
En dan naar de volgende halte…
we vertrekken weer om 11.30 en komen aan om 15.30
wel even een half uurtje gestopt onderweg, om even te zwemmen...
Althans Ronnie... in ijskoud water !!!
Je (W)borstharen bevriezen ervan !!!
En dan... zijn we er...
Semeli, Dorpje Plaka… Aan het strand !!!
in de buurt van Sparta.
En hier blijven we weer 2 a 3 dagen…