De laatste dagen in Griekenland! - Reisverslag uit Akráta, Griekenland van Marco & Ronnie - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Griekenland! - Reisverslag uit Akráta, Griekenland van Marco & Ronnie - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Griekenland!

Blijf op de hoogte en volg Marco & Ronnie

22 September 2014 | Griekenland, Akráta

Dinsdag 16 September 2014

We besluiten om weer te vertrekken.
Richting Patras, maar eerst naar Diakofta, wat eigenlijk verder ligt dan Patras.
Via kleine slinger weggetjes, komen we aan in Diakofta, en parkeren op het pleintje… bij het treinstationnetje.
Het is ondertussen alweer 14:00 uur… en bloedheet !!! Minstens 40 graden!
We kijken een beetje rond bestellen onze tickets voor het treintje voor morgen, nemen wat te drinken op het terras, en dan terug naar de camper… Nog steeds te heet…
Tegen 17:00 uur wordt het wat koeler, en ook de wind steekt een beetje op, meteen alle ramen open, zelfs aan de kant van de weg, dan moeten ze het raam er maar af rijden. Het is gewoonweg te warm !
Tegen de avond loopt ook het pleintje weer vol met auto’s, om wat te gaan drinken in de locale taverne’s.
Vroeg naar bed… morgenvroeg gaan we met het treintje naar Kalavrita in de bergen.

Woensdag 17 September 2014

Een adembenemende tocht… van 1 uur.
Valleien, bergen, dalen, watervallen, beekjes worden riviertjes… te mooi om te beschrijven.

Foto’s en video, zeggen meer dan woorden… Zolang ik ze kan uploaden !

Het dorpje op zich, stelt niets voor. Een paar toeristen winkeltjes, heel veel restaurantjes en een museum, en je hebt het gehad.
Tegen 14:30 uur zijn we weer terug op het pleintje, starten de camper en rijden we weer aan.
10km verder…

Akrata Beach, Een leuke camping aan zee, leuk opgezet, schone toilet’s en douches, en ruime plaatsen met schaduw.
Hier blijven we tot Maandag 22 September… onze terugtocht met Anek Lines naar Venetië.
Zoals gewoonlijk, veel Duitsers… maar ook enkele Hollanders.. 4 campers zelfs…
Zelfs een Nederlandse Fietser !
Vanuit Nederland vertrokken met de fiets... en hier in Griekenland terecht gekomen.
Je moet er maar zin in hebben.
Ik wordt al moe, als ik eraan moet denken, om met de fiets naar de winkel moet fietsen, laat staan dat ik naar Griekenland moet fietsen !

En de tijd tikt door…

Zaterdag 20 September 2014

Gisterenavond en vandaag zijn er 3 Hollandse campers vertrokken.
Vandaag lekker niets doen !