Gythion - Reisverslag uit Mavrovoúnion, Griekenland van Marco & Ronnie - WaarBenJij.nu Gythion - Reisverslag uit Mavrovoúnion, Griekenland van Marco & Ronnie - WaarBenJij.nu

Gythion

Door: ossenaren

Blijf op de hoogte en volg Marco & Ronnie

02 September 2014 | Griekenland, Mavrovoúnion

Zondag 31 Augustus 2014

Tegen 15:30 komen we aan in Semeli…
Heerlijke plek, dicht bij het strand… ik denk ongeveer 150 meter en je bent er.
Jammer weer een kiezelstrand, maar daar staat Griekenland om bekend… kiezels…

Na ons te hebben geïnstalleerd… gaan we er lekker bij zitten…
Ronnie gaat even bij het strand kijken, en voor de rest doen we niets… te heet !
36 graden is het nog rond 16:00 uur.

Maandag 1 September 2014
Niets, gewoon geluierd en gezwommen in zee…
Ron gaat fietsen en een boodschapje doen…
We besluiten nog een dag te blijven, daar we morgen regen krijgen.

Dinsdag 2 september 2014
Ik ben al wakker om 07:00 uur….
Vandaag begint de inschrijving om 09:00 uur op knm.nl voor de coincards…
Ja, ik weet het, ik ben op vakantie, maar mijn verzameling moet ik bijhouden.
Stel je toch eens voor dat ik een muntje mis.
Moet er gewoon niet aan denken… dan is mijn vakantie echt verpest.
Ik start mijn computer op en ja hoor… geen internet !!
Godverde godverde… wat zullen we nou krijgen !
Het loopt tegen 8:55 en nog niets… ik probeer een andere code… ook niets.
En in een keer… hoppa ! INTERNET leeft weer !
Ik log snel in en… het begint te regenen… langzaam, maar het is regen.
Ik bestel mijn munten die ik wil hebben. En ben weer 100,- euro lichter.
Ik sluit mijn account af… en net of de dondergod het wist….
Begint het te waaien… de luifel klappert alle kanten op, SNEL ! INDRAAIEN, roepen we tegelijk.
Op het moment dat we naar buiten lopen, met de slinger voor de luifel in onze hand, begint het me te regenen…en te donderen… Het valt er met bakken tegelijk uit !!! Snel de luifel ingedraaid, stoelen naar binnen, we laten de tafel met kleedje maar buiten staan.
Die is toch al kletsnat…
Snel naar binnen… we zitten 5 minuten, en het stopt met regenen !?
Nou, dat was nu een lokaal buitje.
Het dondert nog in de verte… maar de regen is gestopt.
Vreemd, wel donder…. Maar geen bliksem…. Raar om zoiets mee te maken.

Tegen half 12 besluiten we om toch maar te gaan naar Gythion.
Omdat de meeste toch al opgeborgen is, ruimen we het laatste op, en om 12.00 uur rijden we aan.
Het is maar 80 kilometer hier vandaan…
Dat is dus ongeveer… 2.5 uur rijden !
Ja ja, jullie lezen het goed, 2.5 uur rijden !!!

Door de bergen heuveltje op, heuveltje naar beneden…
Heuveltje op… Heuveltje op… Heuveltje op… Bergje op… BERG OMHOOG !!!
En zo stijgen we hemelshoog… Prachtige vergezichten…
En als je dan naar beneden kijkt, moet je geen hoogtevrees hebben !
We kijken ruim 600 meter naar beneden… als je hier over de richel komt met je voorwiel…
Dan is het “bye bye campertje…”
ff foto’tje nemen !!!
En tegen half 3 komen we aan in Gythion… en komen aan bij camping Gythion Bay.
25,- per nacht… wel duurder dan de andere campings, maar voorruit met de geit… ’t is tenslotte vakantie !

Tot een volgende keer…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco & Ronnie

Actief sinds 22 Okt. 2010
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 58826

Voorgaande reizen:

03 Januari 2019 - 24 Maart 2019

Nog ruim 80 dagen te gaan

03 Januari 2019 - 24 Maart 2019

3 Maanden door Azië

17 Februari 2019 - 28 Februari 2019

Langkawi & Phuket

27 Januari 2019 - 06 Februari 2019

Lombok, Tetabatu en Surabaya

09 Januari 2019 - 15 Januari 2019

Ubud, Bali, Indonesië

01 Juli 2017 - 02 Augustus 2017

Alle landen waar we geweest zijn

16 Augustus 2014 - 27 September 2014

Met de Camper naar Griekenland !

02 Januari 2013 - 04 Maart 2013

ALLES IS WEG DEEL 1

Landen bezocht: