Githio 2 - Reisverslag uit Kalamata, Griekenland van Marco & Ronnie - WaarBenJij.nu Githio 2 - Reisverslag uit Kalamata, Griekenland van Marco & Ronnie - WaarBenJij.nu

Githio 2

Door: ossenaren

Blijf op de hoogte en volg Marco & Ronnie

05 September 2014 | Griekenland, Kalamata

Dinsdag 02 september 2014

Vandaag zijn er 2 nederlanderse auto’s bijgekomen auto’s met caravan…
Kenteken komt ons een beetje bekend voor…
Ron gaat een kijkje nemen, en ja hoor… bekende…
We kwamen ze al tegen in Athene op de camping, en nu hier !
Griekenland wordt een beetje te klein voor ons, Hollanders….
We helpen ze ff instaleren, vooral de caravan is een beetje moeilijk… maar alles lukt.

Woensdag 03 September 2014

Afgelopen nacht heeft het weer eens flink geregend.
Maar de wind is een beetje gaan liggen…
Het lijkt erop dat, als het in Nederland de temperatuur omhoog gaat, het hier gaat regenen.
Wat bij jullie nu de dag temperatuur is 23/24 graden… is hier de nacht temperatuur.
En overdag stijgt de temperatuur metertje naar de 34 graden…
Heerlijk, zelfs de regen s’nachts is wonderbaarlijk fijn.
Dan koelt het tenslotte een beetje af, en hoeft de ventilator tenminste niet aan.

Gisteravond nog naar het strand gelopen, en ja hoor… ze zijn er…
Wat dan, zul je nu denken… SCHILPADDEN !
Overal nesten die afgeschermd zijn met gaas en rieten matten. Wonderbaarlijk gezicht… hadden zoiets al gezien in Thailand,en Borneo, maar in Europa nog nooit !
Overal waar je een beetje kijkt, zie je afgezette plekken met matten uit de grond steken met een metalen mat op de grond..
Dat doen ze natuurlijk om de nesten te beschermen voor de honden, katten, en ongedierte…

Ook het zwembad is prachtig hier, met een prachtige kantine/restaurant erbij…
Lounges, om heerlijk te relaxen, het lijkt wel een 5 sterren camping.

Ondertussen is het hier weer 13:00 uur… tijd om iets te eten…
Wat ook zo wonderbaarlijk is.. is het brood…
Ordinair brood… vierkant…. Een hele mik !
Het brood is nu 11 dagen oud… en nog steeds VERS !!!
Alsof het net van de bakker komt !
Vreemd… wat doen ze toch met dat brood…
Als banket/bakker wil ik dat graag weten… hopelijk kom ik er nog achter!
Ik heb wel mijn vermoedens… maar die hou ik maar voor me, anders lusten jullie nooit meer brood !
Goed, ik ga maar eens een hapje nemen… wat zal het worden ?

Donderdag 04 September 2014

De zon staat weer eens lekker te schijnen de ochtend, het zal wel weer eens een warme dag kunnen worden.
28 graden is het… 10:00 uur s. ochtends…klein briesje, niet noemenswaardig… maar is wel een verademing.
Een kan koffie is al op, even een 2e erbij zetten, we zijn tenslotte Brabanders !

Vrijdag 05 September 2014
Boy’ke is al 2 dagen goed ziek…
We vrezen het ergste.. hij is alweer 14 jaar, in januari wordt hij 15 jaar.
Hevige diaree, wankelt op zijn achterpoten, en kijkt vreselijk versuft uit zijn oogjes…
Ook vandaag doe ik niets, en blijf bij ons hondje…
En die hitte… vreselijk om zoiets mee te maken…
We doen hem regelmatig in een koel badje, om hem af te laten koelen, hij voelt ook nog eens heet aan! Het kan natuurlijk ook aan de warmte liggen, tegen de avond gaat het weer wat beter.
Eten doet ie niet, drinken nog wel…
Tegen de avond koelt het weer wat af, er steekt een bries op, en de ventilator doet hem ook nog eens goed.
Gisteren wilde hij in zijn mand blijven… vreemd, doet ie anders nooit. We zullen het maar afwachten…
Morgen vertrekken we weer, als die hond nou maar beter wordt… !